generic strategies: chiến lược tổng quát

Term of the Day

generic strategies

Basic approaches to strategic planning that can be adopted by any firm in any market or industry to improve its competitive performance. The three fundamental marketing strategies (which, though different, are not mutually exclusive) are: differentiation strategy, focus strategy, and low cost strategy.

generic strategies is in the Advertising, Marketing, & Sales and Decision Making, Problem Solving, & Strategy subjects.

 

Các phương pháp tiếp cận cơ bản có thể áp dụng cho bất kỳ tổ chức, công ty nào (any firm) trong bất kỳ thị trường hay ngành công nghiệp nào để cải thiện năng lực cạnh tranh (competitive performance). Ba chiến lược marketing cơ bản (fundamental marketing strategies) (mà, tuy khác nhau, không hoàn toàn tách biệt với nhau) gồm có: chiến lược về sự khác biệt, chiến lược tập trung và chiến lược cắt giảm giá thành.


|  g . l . o . s . s  |

Today’s issue: chủ đề của hôm nay, =đề tài, =vấn đề
chuẩn bị để: become prepared to, get ready to
được xếp hạng trong: ranked among
chèn vào giữa: wedged in, inserted between
graduate program
enrollment for: ghi danh
nối kết, liên thông: connect smth/b to smth/b eg.>.Walden connects you to working professionals in a global learning network

generic: smth that can applies or adopted to any subject
loại trừ lẫn nhau: mutually exclusive

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: